Renuntarea la cumparare

Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice în scris comerciantul ca renunta la cumparare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, în cazul prestarilor de servicii, de la încheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile de la denunțarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru recepționarea produselor.

S.C. SIGNITIVE S.R.L. va inapoia contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat.

Definiția contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract în temeiul căruia profesionistul transfera sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează sa plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cât și servicii.

Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a acesteia.

Art. 12 menționează ca exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie în aceeași stare in care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, cioburi, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificările și completarile ulterioare.

Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca într-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte.

Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.

S.C. SIGNITIVE S.R.L. poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restricțiilor privind vanzarea de produse sau servicii.

Procedura de retragere din contract

Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza S.C. SIGNITIVE S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declarație neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax). Consumatorul are la dispoziție 14 zile de la primirea produselor pentru a anunțat retragerea din contract.

Obligațiile care revin S.C. SIGNITIVE S.R.L.

Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrării în cazurile: produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site, produs livrat gresit (exceptând situația în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleași modalități de plata rezonabil aplicabile (în cazul plății numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). 

Obligațiile care revin consumatorului

Produsele sunt inmanate S.C. SIGNITIVE S.R.L. personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără intarziere nejustificata și în decurs de maxim 14 zile de la anunțarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si funcționarii produselor.

Produse excluse, fără drept de returnare

Următoarele categorii de produse nu se pot returna decat dacă sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme în interior că a fost deschisa:

  • Licente software;
  • Furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • Consumabile (acumulatori, baterii, becuri, cartuse imprimanta etc);
  • Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (casti tip "in ear" si casti cu microfon);
  • Produse de ingrijire personală sau accesorii medicale utilizate: aparate de tuns, aparate de ras, epilatoare, perii rotative, ingrijire dentară, termometre, ingrijire cosmetica, etc.)
  • Produsele cosmetice care prezinta cutie si folie sigilata in momentul vanzarii si parfumurile.
  • Produse de întreținere & cosmetica auto desigilate / folosite
  • Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
  • Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii prestat către consumator);
  • Furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe suport material (aplicații software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).
  • Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii plății în avans, nu pot fi returnate.
  • Dacă au fost cumparate mai multe produse de același fel si se dorește returnarea pe toate produsele, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar dacă sunt sigilate.

Aceste limitari se aplică conform OUG 34/2014 art. 16.

Consumatorii care solicita returnarea produselor în cazul contractelor finalizate la punctul de lucru nu beneficiază de dreptul de retragere din contract conform dispozițiilor O.U.G. 34 din 2014.

Exemple de produse si categorii de produse care pot fi supuse unor costuri suplimentare în vederea aducerii la conformitate/stare inițială:

  • Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice
  • Electrocasnice folosite sau cu urme de uzură
  • Produse pentru bucătărie și servire
  • Imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate
  • Produsele Ninebot si Segway pot fi testate, verificate în modul "Demo". În cazul în care ați activat seria unică de înregistrare a produsului prin intermediul aplicației Segway-Ninebot, și doriți să-l returnați în termenul legal de 14 zile conform O.G.34/2014, acesta necesita inlocuirea unor componente hardware considerabile ca pret, situație ce conduce astfel la diminuarea valorii produsului cu valori cuprinse intre 35-50 % in functie de model. Vanzatorul va face dovada diminuarii produsului.
  • Solid State Drive (SSD) - în funcție de gradul de utilizare a produsului dat retur, valoarea acestuia va fi diminuată cu un procent direct proportional cu “SSD Life-Left” (capacitatea de utilizare - scriere\rescriere rămasă disponibilă pe unitate din totalul ei). Utilizatorii pot vizualiza SSD „Life-Left” cu aplicațiile puse la dispoziție de diferiți producători ( Kingston SSD Manager, Hard Disk Sentinel, ADATA SSD ToolBox, CrystalDiskInfo, Seagate SeaTools™ SSD, Western Digital SSD Dashboard ). Pentru fiecare produs este specificata capacitatea maximă de utilizare - scriere\rescriere.

Retur de produse

Puteți solicita returul de produse în următoarele cazuri:

  • Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil).
  • Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucrătoare) de la receptie. În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise în termen de 48 de ore de la primirea produsului
  • Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandăm sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat în care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul în care intrați în posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizează un transportator insarcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrării produselor către transportator.
  • Produse livrate gresit. În cazul în care s-a livrat alt produs decat cel comandat.

Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu și în cazul renuntarii la cumparare) cad în sarcina magazinului nostru.

Returnarea produselor la magazinul nostru se poate face de luni pana vineri în intervalul 09:00 - 11:00. Pentru returnarea produselor prin curierat, va rugam sa efectuati expedierea acestora prin orice mijloc de expediție, cu serviciul de Deschidere Colet.

Documente necesare pentru retur:

  • Factura fiscala;
  • Certificat garantie.

 

Adresa: Strada Mircea Vodă, nr. 17A, Arad, cod poștal: 310350

Telefon de contact: +0357 414 749

Mentiune

În toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, de preferat în ambalajul original și obligatoriu însoțite de toate accesoriile și documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revanzarea lor, poate genera costuri de aducere la conformitate/stare inițială de pana la 100% din valoarea produsului.

Nu fac obiectul garantiei/returului produsele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, cioburi, componente/piese arse sau plesnit etc., etichete sau sigilii de garanție deteriorate, indepartate sau modificate, produsele utilizate în condiții neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzătoare, supunerea la variații mari de temperatura și presiune, socuri mecanice, manipularea incorecta, utilizarea produselor în condiții de umiditate, praf, noxe sau sub acțiunea substanțelor chimice, software parolat etc.), setari și instalări incorecte, surse defecte, prize fara impamantare, patrunderea de lichide, metale sau alte substanțe în interiorul echipamentelor, intervenția mecanică sau plastică asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul funcționarii echipamentelor, virusari, rescrieri gresite de BIOS sau BIOS parolat etc. precum și produsele la a căror instalare s-au folosit incorect programele de instalare sau au fost utilizate alte drivere ori programe decat cele originale. Instalarea sau punerea în functiune a produselor de către persoane neautorizate duc la pierderea garantiei/dreptului de retur.

Produsele comandate și ridicate din punctul de lucru, nu pot fi returnate conform O.U.G 34 din 2014 (ACESTE PRODUSE POT FI TESTATE LA MOMENTUL RECEPȚIEI).

Consumatorii care solicita returnarea produselor în cazul contractelor încheiate la punctul de lucru nu beneficiază de dreptul de retragere din contract conform dispozițiilor O.U.G. 34 din 2014. 

Conform Art. 14, Alin. 3: "Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor."

Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusă unor taxe administrative de readucere a produselor la starea în care au fost livrate; taxele sunt cuprinse între 0 si 100% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat către client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.

În cazul comenzilor care au mai multe produse identice, doar unul dintre produse poate fi returnat sigilat, restul produselor pot fi acceptate la retur doar dacă sunt sigilate.

ATENTIE!!! Coletele expediate prin curier fără mențiunea "RETUR" scrisă pe colet sau ca și observație pe AWB, nu vor fi procesate ca retururi!

Ultima actualizare: 20-02-2023